Nealkoholické koktejly, které vymysleli a o uplynulém víkendu na soutěžním pódiu prezentovali účastníci světového finále Mattoni Grand Drink, naleznou další využití v barech, kavárnách a restauracích. Tedy, alespoň ty jednodušší na přípravu. „Chceme k lidem skrze gastronomické provozy přinášet nové nápady, jak konzumovat nealko,“ říká v krátkém rozhovoru marketingový ředitel značky Mattoni 1873 Michal Šlechta, který na šampionátu zároveň načerpal velkou porci inspirace.

 

V roli marketingového ředitele značky Mattoni 1873 jste na této soutěži poprvé. Jak si to užíváte?

Fantasticky. Měl jsem strach, že nám nevyjde počasí, ale nakonec se umoudřilo a odpoledne i příjemně vysvitlo sluníčko. Hlavně ale doufám, že si letošní ročník užili samotní soutěžící. Přece jen pro ně světové finále znamená velký stres – dávají sami sebe všanc na nevyzpytatelném soutěžním pódiu. Jsem hrdý na to, že můžeme pořádat takový event v Karlových Varech, kde je minerální voda Mattoni doma. A být součástí slavnostního otevírání lázeňské sezony. Mattoni Grand Drink umocňuje atraktivitu této události, jednoznačně sem patří.

 

Mattoni podporuje barmanskou komunitu dlouhodobě, je partnerem České i Mezinárodní barmanské asociace. Jak zní vaše PROČ téhle spolupráce?

Mattoni je ikonou gastronomických provozů, která k barmanství neodmyslitelně patří. Po čtvrtstoletí, co Mattoni Grand Drink pořádáme, vidíme trend, kdy roste poptávka po nealkoholických koktejlech. A my chceme skrze naše partnery přinášet v této oblasti stále nové nápady. Chceme edukovat obsluhu gastronomických provozoven včetně barů a dál tento segment rozvíjet. Proto je pro nás partnerství s barmanskou asociací naprosto klíčové.

 

Soutěžní drinky tedy s koncem dnešního programu jen tak nezmizí ze světa? Pracujete s recepturami dále?

Určitě, to je náš velký, a občas i dost nesnadný úkol. Ingredience použité v některých koktejlech mohou být obtížně sehnatelné a není pak jednoduché přesvědčit provozovatele podniků, aby takové drinky nabízeli (smích). Ale ty praktické na přípravu se pak v různých provozech objevují. Nicméně se snažíme především o edukaci a zvyšování prestiže nealkoholických koktejlů, k čemuž využíváme právě unikátnost spojenou s pořádáním mistrovství světa.

 

Odnášíte si z dnešního mistrovství světa něco zásadního?

Vůli dál objevovat, inovovat a přinášet spotřebitelům chutě z celého světa. Je tady spousta inspirace, možná i přímo co se týče potenciálních ingrediencí do našich výrobků.

 

Dal jste si v poslední době nějaký nealkoholický koktejl? Chutnal vám?

Byl to Mattoni Sucháč k příležitosti letošního Suchého února od našeho barmanského ambasadora Víti Ciroka. Měli bychom ho zařadit do našeho portfolia nealkoholických drinků, které nabízíme v barech po celém městě například na karlovarském filmovém festivalu.

 

Barmani určitě nejsou jednou komunitou, kterou Mattoni 1873 dlouhodobě podporuje...

Máme velmi široký záběr. Když se zaměříme jenom na značku Mattoni, jsou to kromě barmanů především sport a kultura. Jsme partnery RunCzechu, Národního divadla, Národního muzea nebo již zmiňovaného Mezinárodního filmového festivalu. S dalšími značkami jsou pak aktivity ještě pestřejší, podporujeme například i českou fotbalovou reprezentaci.