V elegantně zaoblené tmavé lahvi s minimalistickým logem kávové kapky padající do espresso šálku se ukrývá kombinace originálního kávového nektaru, pálenky z Českého ráje a středně pražené směsi výběrových káv.

 

Seznamte se s novým českým kávovým likérem značky Coffeenek. Jeho autoři si rozhodně nekladou malé cíle – chtějí se stát relevantním hráčem minimálně na českém trhu. Být přítomní na policích barů, kaváren, hotelů i cukráren po celé republice.

 

„Podařilo se nám vyrobit čistě přírodní český produkt špičkové kvality a střední cenové hladiny,“ upozorňuje ambassador projektu, pražský barman Marek Šimůnek, na hlavní přednosti likéru Coffeenek.

 

Marek začínal svou dnes již desetiletou profesní dráhu v gastronomii jako číšník v restauracích. Časem se dostal za bar v klubech a koktejlových barech. Od letošního března působí jako šéfbarman v L’Fleur baru, často a úspěšně soutěží, patří mezi přední osobnosti současné tuzemské scény. Baví ho práce s lidmi, objevování nových chutí a posouvání vlastních hranic.

 

Nyní se stal tváří Coffeeneku, který pomáhal vyvíjet do jeho finální podoby. „Se zakladateli značky Jiřím Borůvkou a Júliem Horváthem se znám už dlouho. Vím, že je odjakživa spojovala láska ke kávě. Přišli s různými variantami kávového nektaru, což je takové dochucovadlo z kávového extraktu, třtinového cukru a příchutě. Na něj se nabalily další kreace jako kávový kefír, kávový vaječňák nebo kávový tvaroh,“ popisuje Marek Šimůnek široké portfolio značky.

 

Konkrétně kávový likér podle něj vznikl kvůli výpadkům dodávek jednoho známého zahraničního produktu, kdy jej jednoduše nebylo možné sehnat, což barům působilo značné potíže. Původní verzi zakladatelů Marek Šimůnek ještě půl roku ladil spolu s Matějem Houdkem z palírny Dlabka Destillery. „Zaměřili jsme se především na vylepšení barvy a hustoty. Naopak jsme neustoupili od základních principů, tedy nepřidávat žádná umělá barviva, sladidla nebo aromata,“ podotýká.

 

Výsledek silně voní po kávě, líh v čichovém vjemu naopak absentuje. Chuť je dominantně kávová a nektarově sladká beze stopy umělých přísad. Prosazují se však jemné tóny obsaženého alkoholu.

 

Autoři Coffeenek likéru vidí jeho využití primárně v mixologii. Skvěle funguje jako součást Espresso Martini, v němž podpoří chuť vodky. Uplatní se také v klasikách typu B-52 nebo White Russian. Existují už i signaturní drinky – zkuste třeba Coffee Delight obsahující Jägermeister Manifest, Coffeenek a pomerančovo-bezinkovou pěnu.

 

Sladkomilce a cukráře osloví v recepturách různých dezertů. Vyzkoušený je v tiramisu nebo čokoládovém dortíku ve stylu Snickers. „Ten byl v L’Fleuru za pár hodin vyprodaný,“ dodává Marek Šimůnek s tím, že Coffeenek nově distribuuje společnost VIKEZA Gastro a k dostání je zatím v patnácti podnicích v Praze, Brně a Jihlavě.